1. Personaliti yang Menarik
    Berpenampilan menarik dan mampu menarik pelanggan dengan layanan istimewa. Senantiasa memberikan pelayanan yang terbaik kepada pelanggan. Menjaga cara pembawaan diri di masyarakat umum.
  2. Berbudi Bahasa
    Berbicara dengan baik dan mampu mengatasi sesuatu kesulitan dengan cara yang berkesan.
  3. Berkomunikasi dengan Baik
    Bersikap terbuka dan dan dapat berkomunikasi dengan segenap lapisan masyarakat daripada kerabat diraja, perdana menteri, presiden, hingga kalangan biasa.
  4. Sensitif
    Senantiasa menunjukkan minat yang tinggi pada tugas yang dilakukan. Mengambil perasaan pelanggan apabila berurusan dengan mereka.
  5. Jujur
    Memiliki tanggung jawab apabila ketika pelanggan meninggalkan barang berharga di dalam bilik, dengan cara mengembalikan atau memulangkan barang tersebut kepada pelanggan.

By Buku (Kerjaya Dalam Bidang Perhotelan)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *